Referens Telia2018-09-10T13:48:42+00:00

TELIA

  • Komplett omprofilering
  • Skyltar och dekor
  • Butiksprofilering

Systemtext levererade och monterade skylt- och dekormaterial till Telias omprofilering

Efter flera månaders planering och få veckors intensivt konfidentiellt arbete kunde Systemtexts projekt, som belagts med hög sekretess, sjösättas. I maj 2011 var tidpunkten inne och Telia lanserade sin nya varumärkesidentitet. Systemtext var oerhört glada över att ha fått förtroendet för att vara med vid en sådan stor omprofilering. Samarbetet kom även att innefatta ett nära samarbete med Telias många leverantörer.

”För att säkerställa att symbolen har samma utseende i våra olika länder valde vi för säkerhets skull att låta en tillverkare, Systemtext, producera alla symboler. Systemtext kom in tidigt i processen och fungerade som sakkunnig i skyltmaterialproduktionen. Det var en utmanande och komplex process”, berättar Erland Jonsson, etableringschef och delprojektledare för Telias omprofilering i retail-ledet.

De första skyltarna monterades på tornet vid Telias huvudkontor i Farsta och plogen vid Nynäsvägen. Skylten på tornet befinner sig 80 meter upp i luften! Skylten består av tre stora fronter av duk, vardera på ca 16 m2. Det var ett avancerat skyltbyte att göra, se gärna vår film från montaget i länken nedan. Plogen vid Nynäsvägen har två skyltar på ca 16 m2 stora som exponeras väldigt väl från vägen.

På samma montagedag byttes även skyltarna i Malmö och Göteborg samt i flaggskeppsbutikerna på Stureplan och på Kungsgatan i Stockholm. Invändigt i butikerna monterade Systemtext folie på väggar och diskar, fondväggstapeter, informationspilar med mera.